top of page
Writer's pictureMichèle De Coninck

5 waarden waar El Gusto Loco achter staat


Personen en bedrijven hebben bepaalde waarden waar ze in geloven. Bij El Gusto Loco is dat niet anders. Bedrijven waar de eigenaar nauw verbonden is met het bedrijf, zoals bij ons, delen vaak een aantal waarden tussen de oprichter en het bedrijf. Dit zijn de 5 waarden waar El Gusto Loco achter staan, met invloeden van de waarden van El Gusto Loco-oprichter Patrick Staes.

Wij selecteerden gericht 5 waarden waar we volledig achter staan, met onze klanten steeds in ons achterhoofd. Hier zijn ze op alfabetische volgorde.


1) Authenticiteit

Met authenticiteit bedoelen we teruggaan naar de basis. Zoals eerder uitgelegd bestaat waterkefir en het fermenteren van eten en drinken al honderden jaren. Wij gaan met El Gusto Loco terug naar die basis en maken gebruik van eerlijke ingrediënten van hoge kwaliteit die de authenticiteit van het product garanderen.


We brengen een geloofwaardig product met hun eigen identiteit. We vinden het belangrijk om samen met onze klanten een echt product te maken waar ze trots op zijn en dat authenticiteit uitstraalt.

2) Creativiteit

In iedereen schuilt creativiteit, maar niet iedereen benut zijn of haar creativiteit volledig. Wij vinden het belangrijk dat de creativiteit waar we over beschikken 100% tot haar recht kan komen. Die creativiteit ligt trouwens aan de basis van El Gusto Loco. Van kleine probeersels in de persoonlijke keuken van Patrick, is het bedrijf nu uitgegroeid tot producent van verschillende gefermenteerde producten.

Omdat we creativiteit alsook authenticiteit zo belangrijk vinden, zullen we nooit ingaan op de vraag om iets van andere producten te kopiëren. Wij hechten belang aan het creatieve proces, waar we samen tot de het juiste product komen.


3) Passie

Zoals daarnet al aangehaald, begon El Gusto Loco als hobby, met brouwseltjes thuis in de keuken. Dit evolueerde van een uit de hand gelopen hobby tot een heus bedrijf. Dat kan alleen maar als je gepassioneerd bezig bent met wat je doet. Die passie, die straalt ook af op de producten die we maken, omdat ze boordevol liefde voor het vak zit.


Bij El Gusto Loco leven we dan ook onder het motto: “Doe waar je van houdt en je zal nooit nog een dag hoeven te werken.” Het gezegde van de Chinese filosoof Confucius die zo’n 500 jaar voor Christus leefde, heeft na 2500 jaar niets van zijn betekenis verloren.


4) Respect

We leven hier met het grootste respect voor onze medemens, voor dieren, voor planten, voor alle levende wezens. We respecteren moeder natuur. Zonder onze natuur is de mens niets: we zouden niet kunnen leven, maar we worden ook zo geïnspireerd door de prachtige vormen, kleuren en wonderbaarlijkheden van onze natuur. Door op plantaardige manier te leven, wat met onze gefermenteerde dranken en voeding perfect mogelijk is, hopen wij ons steentje bij te dragen.


Daarnaast hebben we ook respect voor onszelf. Zelfrespect is een fundamenteel ideaal aangezien je anderen maar zo hard kan respecteren als je jezelf respecteert. We werken daarom hard aan ons bedrijf om dat zelfrespect naar andere bedrijven te kunnen uitdragen.

5) Succes

Ten slotte is er succes. El Gusto Loco mag dan wel een uit de hand gelopen hobby zijn, als je iets uit passie doet, hoop je natuurlijk dat het slaagt. Niet alleen hopen, je doet er ook alles voor. Wanneer passie en creativiteit de handen in elkaar slaan, en op een buik van hard werken leggen, kan het bijna niet anders dan slagen. Dag in en dag uit gaan wij dus voor het succes van El Gusto Loco.

Waarom willen we succes voor El Gusto Loco? Omdat dat aangeeft dat jij als klant ook succes hebt. Ons succes hangt van jou af. Wij steken dus onze handen uit de mouwen om jouw bedrijf succesvol te maken. Jouw succes is ons succes. Ons verhaal begint en eindigt samen.

Ben jij klaar om samen een succesvol en authentiek product te maken op basis van wederzijds respect en passie met een vleugje creativiteit? Neem dan nu contact met ons op.




47 views0 comments

Recent Posts

See All

Comentarii


bottom of page