top of page
Zoeken

Een delicate balans...

Foto van schrijver: Michèle De ConinckMichèle De Coninck

... tussen smaak, voedingswaarde en innovatie, dat is drankontwikkeling


"Nieuwe dranken ontwikkelen is als het creëren van een kunstwerk"

  

We streven allemaal naar een gezondere levensstijl waardoor de vraag naar “gezonde” dranken aangewakkerd wordt. Consumenten zijn steeds meer op zoek naar alternatieven voor suikerhoudende frisdranken, want zij worden er zich meer en meer van bewust dat “suikers” niet goed zijn voor hun lichaam.

 

Dit heeft geleid tot een groeiende behoefte aan de ontwikkeling van zulke dranken die niet alleen lekker zijn, maar ook voedzaam en gezond. En daar ligt nog een breed gamma aan mogelijkheden, want wat voor de ene lekker is, is daarom niet lekker voor de andere.

 

De ontwikkeling van gezonde dranken brengt dan ook een aantal uitdagingen met zich mee, alsook de opschaling van de dranken die op het venstertablet worden gemaakt.

 

Ten eerste is er de complexiteit van het vinden van de juiste balans tussen smaak, voedingswaarde en stabiliteit. Het creëren van een drank die zowel lekker als voedzaam is, vereist diepgaand begrip van ingrediënten, voedselchemie en voedingswetenschap.

 

Een andere uitdaging is het voldoen aan de verschillende behoeften van onze consumenten. Sommigen kunnen bijvoorbeeld gluten- of lactosevrije opties vereisen, terwijl anderen op zoek zijn naar dranken met specifieke voedingsstoffen zoals eiwitten, vezels of antioxidanten.

 

Een derde uitdaging is, waar kan je als ontwikkelaar of als producent achterstaan om je drank op de markt aan te bieden.

 

Het is essentieel om te kunnen inspelen op deze diverse behoeften om een breed publiek aan te spreken en dit met zo min mogelijk aan "suikers".

 

Bovendien vereist de ontwikkeling van gezonde dranken expertise op het gebied van voedseltechnologie, productieprocessen, wetgeving en verpakkingstechnologie. Het selecteren van de juiste ingrediënten, het optimaliseren van productieprocessen en het waarborgen van de veiligheid en houdbaarheid van het eindproduct zijn allemaal cruciale aspecten van het ontwikkelingsproces.

 

Door expertise op te doen via trainingen, workshops, lectuur en veel trail&error ontwikkelingen kunnen wij innovatieve en gezonde dranken ontwikkelen die voldoen aan de steeds veranderende behoeften en voorkeuren van consumenten.

 

Al met al is de ontwikkeling van gezonde dranken een complex proces dat een diepgaand begrip en een brede expertise vereist. Met de juiste kennis en passie voor ontwikkeling, samenwerking en toewijding kunnen we dranken creëren die niet alleen lekker zijn, maar ook bijdragen aan een gezondere levensstijl voor consumenten over de hele wereld.

 

Onze missie: - wij willen de wereld stap voor stap gezonder maken, samen met onze klanten -.

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • LinkedIn - grijze cirkel

©2022 by Thymos Intelligence.

El Gusto Loco, one of the brands of Thymos Intelligence

Headquarters

Nieuwstraat 133A b01.01

2840 Terhagen (Rumst)

BE0628783001

Production

Hoek 76 - unit 35

2850 Boom

Thanks for submitting!

Bedankt voor de inzending!

Get in Touch

bottom of page